Для безперебійної та стабільної роботи двигуна Вашого автомобіля, у його конструкції є безліч механізмів та систем.
Однією з таких систем є система змащення двигуна.
Всім відомо, що при роботі двигуна між сполученими деталями виникають сили тертя, які досить швидко і ефективно призводять до зносу поверхні деталей, що стикаються, і механізмів.
Робота системи мастила більшою мірою полягає в тому, щоб знижувати ті самі сили тертя, які призводять до зношування деталей.
Система мастила двигуна складається з маслонасоса, піддона картера з маслоприймачем, масляного фільтра, масляного радіатора, датчика тиску масла в системі, редукційного клапана та масляних магістралей, якими масло подається і розпорошується по системі.
Думаю, всі здогадалися, що слово «олія» здебільшого не просто так.
Моторне масло є одним із найголовніших компонентів мастильної системи.
Основним завданням моторного масла є змащення деталей та механізмів.
Але є й інші функції.
Серед них є такі, наприклад:
- охолодження двигуна;
- видалення продуктів нагару та зносу;
- Захист деталей від корозії;
Заміна моторного масла - справа тонка.
Не залежно від Ваших уподобань та рекомендацій виробника, заміна масла є марною у випадку, коли не проводиться заміна масляного фільтра.
Це пов'язано з тим, що під час роботи двигуна, на внутрішніх стінах мотора збираються продукти нагару і елементи зносу двигуна, такі як металевий пил і стружка.
Більшість їх потрапляє в моторне масло, і згодом, відфільтровується на стінах масляного фільтра.
Олійний фільтр – це пристрій для очищення моторної олії від забруднень.
Існує кілька типів масляних фільтрів:
1.
Механічні масляні фільтри.
Це найпоширеніший тип фільтрів на сьогоднішній день.
Як правило, виробляються в нерозбірному корпусі з одноразовим елементом, що фільтрує, хоча бувають і розбірні варіанти.
Залежно від конструкції, існує кілька різновидів механічних фільтрів: паперові, сітчасті, повстяні, дротяні, пластикові і т.д.
У свою чергу, вони діляться на фільтр грубої, фільтр середньої та фільтр тонкої очистки.
2.
Гравітаційні масляні фільтри.
Цей тип фільтрів працює за принципом осадження частинок під впливом сил тяжіння, і як вправило, встановлюється попарно, разом з будь-яким іншим типом фільтрів.
3.
Відцентрові масляні фільтри.
Відрізняються від гравітаційних тим, що фільтрують частинки в олії під впливом відцентрової сили.
4.
Магнітні масляні фільтри.
Використовуються часто як фільтр в районі зливної пробки в піддоні картера.
Працює за принципом того, що притягує до себе феромагнітні та забруднюючі речовини.
Незалежно від типу фільтра, його ефективність значно знижується внаслідок його невчасної заміни.
Це пов'язано з тим, що на стінах елемента, що фільтрує, осідають всі частинки, які потрапляють в масло в процесі роботи двигуна.
Відповідно, коли на стінках накопичується велика кількість осаду, його здатність, що фільтрує, знижується, і фільтр перестає повноцінно фільтрувати масло.
Це призводить до того, що тиск масла в системі поступово знижується, тим самим підвищуючи зношування деталей двигуна, і через якийсь час може викликати серйозні несправності.
Відповідно, рекомендується змінювати масляний фільтр одночасно із заміною олії (в середньому раз на 10-12 тис.км).
Хоча деякі фахівці рекомендують робити заміну масляного фільтра частіше, аргументуючи це віком автомобіля.
І воно ніби теж є логічним.
Але, в будь-якому випадку, ми рекомендуємо Вам проводити заміну олії та масляного фільтра не менше ніж раз на 12 000 кілометрів або раз на рік, за відсутності такого річного пробігу.