Масляний фільтр та його заміна

Для безперебійної та стабільної роботи двигуна Вашого автомобіля, у його конструкції є безліч механізмів та систем.

Однією з таких систем є система змащення двигуна.

Всім відомо, що при роботі двигуна між сполученими деталями виникають сили тертя, які досить швидко і ефективно призводять до зносу поверхні деталей, що стикаються, і механізмів.

Робота системи мастила більшою мірою полягає в тому, щоб знижувати ті самі сили тертя, які призводять до зношування деталей.

Система мастила двигуна складається з маслонасоса, піддона картера з маслоприймачем, масляного фільтра, масляного радіатора, датчика тиску масла в системі, редукційного клапана та масляних магістралей, якими масло подається і розпорошується по системі.

Думаю, всі здогадалися, що слово «олія» здебільшого не просто так.

Моторне масло є одним із найголовніших компонентів мастильної системи.

Основним завданням моторного масла є змащення деталей та механізмів.

Але є й інші функції.

Серед них є такі, наприклад:
- охолодження двигуна;
- видалення продуктів нагару та зносу;
- Захист деталей від корозії;

Заміна моторного масла - справа тонка.

Не залежно від Ваших уподобань та рекомендацій виробника, заміна масла є марною у випадку, коли не проводиться заміна масляного фільтра.

Це пов'язано з тим, що під час роботи двигуна, на внутрішніх стінах мотора збираються продукти нагару і елементи зносу двигуна, такі як металевий пил і стружка.

Більшість їх потрапляє в моторне масло, і згодом, відфільтровується на стінах масляного фільтра.
Олійний фільтр – це пристрій для очищення моторної олії від забруднень.

Існує кілька типів масляних фільтрів:
1.

Механічні масляні фільтри.
Це найпоширеніший тип фільтрів на сьогоднішній день.

Як правило, виробляються в нерозбірному корпусі з одноразовим елементом, що фільтрує, хоча бувають і розбірні варіанти.

Залежно від конструкції, існує кілька різновидів механічних фільтрів: паперові, сітчасті, повстяні, дротяні, пластикові і т.д.

У свою чергу, вони діляться на фільтр грубої, фільтр середньої та фільтр тонкої очистки.
2.

Гравітаційні масляні фільтри.

Цей тип фільтрів працює за принципом осадження частинок під впливом сил тяжіння, і як вправило, встановлюється попарно, разом з будь-яким іншим типом фільтрів.
3.

Відцентрові масляні фільтри.

Відрізняються від гравітаційних тим, що фільтрують частинки в олії під впливом відцентрової сили.
4.

Магнітні масляні фільтри.

Використовуються часто як фільтр в районі зливної пробки в піддоні картера.

Працює за принципом того, що притягує до себе феромагнітні та забруднюючі речовини.

Незалежно від типу фільтра, його ефективність значно знижується внаслідок його невчасної заміни.

Це пов'язано з тим, що на стінах елемента, що фільтрує, осідають всі частинки, які потрапляють в масло в процесі роботи двигуна.

Відповідно, коли на стінках накопичується велика кількість осаду, його здатність, що фільтрує, знижується, і фільтр перестає повноцінно фільтрувати масло.

Це призводить до того, що тиск масла в системі поступово знижується, тим самим підвищуючи зношування деталей двигуна, і через якийсь час може викликати серйозні несправності.

Відповідно, рекомендується змінювати масляний фільтр одночасно із заміною олії (в середньому раз на 10-12 тис.км).

Хоча деякі фахівці рекомендують робити заміну масляного фільтра частіше, аргументуючи це віком автомобіля.

І воно ніби теж є логічним.

Але, в будь-якому випадку, ми рекомендуємо Вам проводити заміну олії та масляного фільтра не менше ніж раз на 12 000 кілометрів або раз на рік, за відсутності такого річного пробігу.



Copyright © Інтернет-магазин “Новатон” 2024