Радіатори

Думаю, кожен автомобіліст хоча б раз за весь свій час, проведений за кермом, доливав у радіатор охолодження двигуна рідину, що охолоджує.

Кожен знає, що в їхньому автомобілі є радіатор.

Набагато менше за тих, хто знає, що він там не один.

І ще менше сучасних автолюбителів знають точну кількість радіаторів у їхньому автомобілі, а тим більше їх тип та принцип роботи.

Так-так… Сьогоднішня мова піде про радіатори.

Радіатор – це пристрій для розсіювання тепла у навколишньому середовищі.

Принцип його роботи полягає в тому, щоб передавати тепло від теплоносія до навколишнього простору.
І зараз йдеться не тільки про автомобільні радіатори.

Існує безліч видів радіаторів, серед яких найпоширенішими є:
- Радіатор опалення приміщень;
- Радіатор рідинної системи охолодження ДВЗ;
- радіатор для електронних компонентів (є ребристою металевою поверхнею, що покращує теплообмін навколо електричних деталей або кулер з активним додатковим повітряним або рідинним охолодженням);
- радіатор систем охолодження та кондиціювання;
Усі вони, незалежно від конструкції та застосування, працюють за простим законом фізики про теплообмін.

Якщо брати до розгляду лише категорію автомобільних радіаторів – тут також не обійшлося одним видом.
Радіатор охолодження двигуна, радіатор обігрівача, радіатор кондиціонера, масляний радіатор, інтеркулер охолодження повітря в турбонаддуві та інші.

Кожен із них виконує функцію теплообміну у довіреній йому системі.

Але при різних функціях та вимогах усі вони схожі за своєю конструкцією.

У сучасному автомобілебудуванні застосовуються 2 основні типи радіаторів.

Перший – трубчасто-пластинчастий радіатор, другий – трубчасто-стрічковий.

Основний матеріал для виготовлення радіаторів – мідно-латунний сплав.

Хоча останнім часом для виробництва радіаторів також почали використовувати алюмінієвий сплав.

Він відрізняється від мідно-латунного радіатора меншою тепловіддачею, меншим терміном експлуатації та меншими витратами на виробництво таких.

Конструкція автомобільних радіаторів полягає в тому, що теплоносій циркулює трубками діаметром до 0,15мм, тим самим поширюючи тепло вздовж усієї поверхні радіатора.

Внаслідок цього рідина, яка є теплоносієм, не перегрівається і не втрачає своїх властивостей, а система підтримує задану внутрішню температуру.
Що стосується радіаторів для турбонаддувів (так званих інтеркулерів) – вони працюють за тим же принципом, що й звичайні радіатори.

Тільки замість теплообмінника всередині кулера виступає повітря, що надувається в турбіну.

Він часто охолоджується за допомогою зустрічного потоку повітря під час руху автомобіля.

Але існують і водяні моделі кулерів, що охолоджують повітря з повітрям за допомогою рідини.

В наш час існує безліч компаній, що виробляють радіатори для автомобілів.
Найпоширеніші серед них такі як Nissens, Hella, VAN WEZEL, AVA, ELIT, VALEO, FPS, KOYORAD, Greddy, HKS, ДААЗ, ШААЗ та інші.

ДААЗ та ШААЗ спеціалізуються на виробництві радіаторів для вітчизняних автомобілів, таких як ВАЗ, ГАЗ, МАЗ, КАМАЗ тощо.

Інші бренди виробляють радіатори для іномарок європейського та азіатського виробництва.

KOYORAD, Greddy та HKS спеціалізується на виробництві радіаторів та інтеркулерів для гоночних та тюнінгованих автомобілів.

Але в їхньому асортименті присутні моделі і для серійних автомобілів.

Встановлюючи на свій автомобіль новий радіатор, потрібно враховувати не лише матеріал, з якого він виготовлений, а й ємність радіатора.

Чим більший робочий об'єм радіатора – тим швидше відбувається теплообмін у ньому та в системі зокрема.

Цей важливий факт обов'язково необхідно враховувати при купівлі нового охолодження радіатора двигуна.

Адже, поставивши радіатор меншого об'єму, Ви можете зіткнутися з проблемою перегрівання двигуна.

А наступні проблеми після перегрівання двигуна відомі багатьом…

Рівних доріг Вам та міцних кінських сил Вашим автомобілям!



Copyright © Інтернет-магазин “Новатон” 2024